Showing posts with label FRONTEX. Show all posts
Showing posts with label FRONTEX. Show all posts

Thursday, March 24, 2011

ΑΜΕΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ FRONTEX ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ



Frontex Executive Director Ilkka Laitinen visiting guests officers at the Greek Turkish border, 05/11/2010


Ενίσχυση της "υγειονομικής Frontex" ζητούν Ελλάδα - Βουλγαρία

ΑυγηΗμερομηνία δημοσίευσης: 19/03/2011                                                               
Την ανάγκη να ενισχυθούν οικονομικά η Ελλάδα και η Βουλγαρία προκειμένου να μπορούν να ανταποκρίνονται με επάρκεια στα προβλήματα δημοσίας υγείας τα οποία θέτει η παράνομη είσοδος μεταναστών στις δύο χώρες και, συνεπώς, στην Ε.Ε. θα θέσουν οι υπουργοί Υγείας της Ελλάδας και της Βουλγαρίας στο προσεχές Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ε.Ε.
Αυτό αποφασίσθηκε κατά τη διάρκεια της συνεργασίας των υπουργών Υγείας των δύο χωρών, η οποία ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη. Στις αποφάσεις που έλαβαν οι δυο υπουργοί Υγείας συμπεριλαμβάνεται η συνεργασία του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) με το αντίστοιχο Κέντρο της Βουλγαρίας, ιδιαίτερα για το ζήτημα των κουνουπιών και των ασθενειών οι οποίες προκαλούνται ορισμένες φορές από αυτά.
Οι δύο υπουργοί Υγείας επισκέφθηκαν χθες σημεία του νομού Έβρου στα οποία συγκεντρώνονται μετανάστες που έχουν εισέλθει παρανόμως στην Ελλάδα.
Ο υπουργός Υγείας Αν. Λοβέρδος διεμήνυσε χθες στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. ότι το σύστημα θωράκισης της δημόσιας υγείας από την παράνομη μετανάστευση, η λεγόμενη "υγειονομική 
Frontex", θα πρέπει να αφορά την Ε.Ε. στο σύνολό της, 
και όχι μόνον την Ελλάδα και, σε λίγους μήνες, τη Βουλγαρία.


Το δελτιο  τυπου του Υπουργείου Υγείας

  Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

    

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    

    Ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη η διμερής συνεργασία των υπουργών Υγείας Ελλάδος και Βουλγαρίας. 

    

    Οι δύο υπουργοί αποφάσισαν να θέσουν στο συμβούλιο υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο στο άτυπο που θα πραγματοποιηθεί στις 3 Απριλίου στη Βουδαπέστη, όσο και στο τακτικό του Μαΐου στις Βρυξέλες, την ανάγκη να στηριχθεί η Ελλάδα, αλλά και η Βουλγαρία που σε λίγες μέρες γίνεται μέλος της συνθήκης του Schengen, σε σχέση
με τα προβλήματα υγείας που θέτει η παράνομη μετανάστευση στον Έβρο. 

    

    Στις αποφάσεις που έλαβαν οι δυο υπουργοί, συμπεριλαμβάνεται και η συνεργασία του ΚΕ.ΕΛ.ΠΝΟ. με το αντίστοιχο κέντρο της Βουλγαρίας, ειδικότερα για το ζήτημα των κουνουπιών και των ασθενειών που ορισμένες φορές προκαλούνται από αυτά. Η συνεργασία μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη
, βάσει της εμπειρίας από τον θανατηφόρο ιό του Νείλου που είχαμε το καλοκαίρι.
 Σήμερα, οι υπουργοί Υγείας των δύο χωρών θα επισκεφτούν σημεία, όπου συγκεντρώνονται παράνομοι μετανάστες στο Νομό Έβρου. 

     Τέλος, στις 18:30 θα δοθεί συνέντευξη Τύπου από τον Έλληνα υπουργό, στην οποία θα αποσταλεί
μήνυμα προς τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε., ότι το σύστημα θωράκισης της δημόσιας Υγείας από την παράνομη μετανάστευση θα πρέπει να αφόρα την Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της, και όχι μόνο την Ελλάδα και σε λίγους μήνες τη Βουλγαρία. 

    



Wednesday, December 15, 2010

SOS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ

Σε αποθήκες σωμάτων και ψυχών έχουν μετατραπεί τα κέντρα κράτησης και τα τμήματα συνοριακής φύλαξης στην Θράκη καθώς και οι υπάρχουσες αναγκαίες υποδομές αλλά κυρίως η υγειονομική φροντίδα για τους μετανάστες και η υγειονομική ασφάλεια και θωράκιση της χώρας , επιεικώς κρινόμενα, είναι κατώτερα των περιστάσεων . Πόσο μάλλον για την κύρια πύλη εισόδου της  ενιαίας ευρωπαικής ηπείρου, και δη της περιοχής Σέγκεν, των πάσης εθνικότητας χιλιάδων ρακένδυτων κατατρεγμένων της Ασιατικής ηπείρου.
Εκτός λοιπόν απο την δύναμη "χωροφυλακής"  Frontex του Σέγκεν μήπως ήρθε η ωρα για μια σοβαρή αντιμετώπιση και αναβάθμιση των υγειονομικών δικτύων και των αναγκαίων σχετικών υποδομών στις πύλες υποδοχής και στα αστικά σημεία προώθησης και γκετοποίησης, με ενίσχυση και συντονισμό του ρόλου και του έργου των καθ'ύλην ελληνικών εξειδικευμένων αρμοδίων φορέων για να προλάβουμε τα χειρότερα;;;
Μία υγειονομική Frontex με πανευρωπαική και διεθνή συμμετοχή;;;
Το υγειονομικό διακύβευμα είναι τεράστιο. Θα επανέλθουμε...σύντομα...

Διαβάσαμε και αναδημοσιεύουμε δελτίο τύπου των Γιατρών Χωρίς Σύνορα που εκπέμπουν ενα μεγάλο ανθρώπιστικό και υγειονομικό SOS απο την Θράκη...





Ελλάδα: Κρίσιμη η κατάσταση για τους μετανάστες και αιτούντες άσυλο στα κέντρα κράτησης στον Έβρο

10.12.10   Δελτίο Τύπου

 Οι ΓΧΣ καλούν την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει άμεσα μέτρα για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο και μεταναστών με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους.
Κρίσιμη είναι η κατάσταση για τους μετανάστες και αιτούντες άσυλο που κρατούνται στα κέντρα κράτησης και στα τμήματα συνοριακής φύλαξης στον Έβρο. Τους τελευταίους δύο μήνες ο αριθμός των μεταναστών χωρίς έγγραφα που περνούν τα ελληνοτουρκικά σύνορα έχει αυξηθεί σημαντικά, με 200 ως 300 νέες αφίξεις κάθε μέρα.


Ως αποτέλεσμα, στα κέντρα κράτησης και τα τμήματα συνοριακής φύλαξης επικρατεί συνωστισμός, ενώ οι συνθήκες μέσα στα κέντρα είναι πολύ άσχημες. Ανταποκρινόμενοι στις άμεσες ανάγκες των κρατουμένων μεταναστών, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα (ΓΧΣ) ξεκίνησαν μία επείγουσα παρέμβαση στην περιοχή του Έβρου για την παροχή ιατρικής και ανθρωπιστικής βοήθειας.

Κατά τη διάρκεια μίας διερευνητικής αποστολής που έγινε το Νοέμβριο σε δύο κέντρα κράτησης (Βέννα και Φυλάκιο) και τρία τμήματα συνοριακής φύλαξης (Σουφλί, Τυχερό και Φέρες), οι ΓΧΣ κατέγραψαν τις άσχημες και απάνθρωπες συνθήκες μέσα στις οποίες κρατούνται οι μετανάστες. Τα περισσότερα τμήματα είναι υπερπλήρη, με δύο ως τρεις φορές περισσότερους κρατούμενους από όσους μπορούν να χωρέσουν. Λόγω της έλλειψης χώρου, άντρες, γυναίκες, παιδιά και ασυνόδευτοι ανήλικοι κρατούνται όλοι μαζί στα ίδια κελιά. Οι κρατούμενοι αναγκάζονται να κοιμούνται στο πάτωμα δίπλα στις τουαλέτες. Σε κάποια τμήματα όπου κρατούνται συνήθως περισσότερα από 100 άτομα, υπάρχουν μόνο δύο τουαλέτες και δυο ντουζιέρες, ενώ υπάρχει μεγάλη έλλειψη ειδών καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής. Παρά την παρουσία γιατρών, νοσηλευτών και μίας ψυχολόγου του Υπουργείου Υγείας στα περισσότερα τμήματα, οι παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες δεν επαρκούν για τις ανάγκες των μεταναστών λόγω του ανεπαρκούς αριθμού του ιατρικού προσωπικού, της απουσίας διερμηνέων και της έλλειψης ιατρικής παρακολούθησης των νεοαφιχθέντων μεταναστών. Επιπλέον, οι μετανάστες και οι αιτούντες άσυλο δεν λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες για τη νομική τους κατάσταση και το σύστημα κράτησης.

«Η κατάσταση είναι κρίσιμη για όλους αυτούς τους ανθρώπους που κρατούνται. Οι μετανάστες δεν έχουν μέρος να κοιμηθούν, δεν τους επιτρέπεται να βγουν έξω στον προαύλιο χώρο και πολλοί από αυτούς είναι αναγκασμένοι να ζήσουν για εβδομάδες ή ακόμα και μήνες μέσα σε απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης», λέει η Ιωάννα Περτσινίδου, συντονίστρια της επείγουσας παρέμβασης των ΓΧΣ. «Αποφασίσαμε να παρέμβουμε άμεσα για την παροχή ιατρικής φροντίδας και ανθρωπιστικής βοήθειας.»
Από τις αρχές Δεκεμβρίου, μια ομάδα των ΓΧΣ βρίσκεται στην περιοχή του Έβρου παρέχοντας ιατρική περίθαλψη και προσπαθώντας να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής στα κέντρα κράτησης. Δύο γιατροί των ΓΧΣ δουλεύουν στα τμήματα συνοριακής φύλαξης στο Τυχερό και στο Σουφλί περιθάλποντας ασθενείς που υποφέρουν κυρίως από λοιμώξεις του αναπνευστικού και δερματικές μολύνσεις λόγω των άσχημων συνθηκών διαβίωσης. Ένας τεχνικός εργάζεται για τη βελτίωση των συνθηκών υγιεινής μέσα στα κέντρα, ενώ η ομάδα των ΓΧΣ έχει επίσης διανείμει και υπνόσακους.
«Δεν είναι εύκολο να περιγράψουμε όσα βλέπουμε κάθε μέρα μέσα στα κέντρα κράτησης. Στο τμήμα συνοριακής φύλαξης στο Σουφλί, που έχει χωρητικότητα για 80 κρατουμένους, υπάρχουν μέρες όπου κρατούνται εκεί πάνω από 140 μετανάστες. Στο Τυχερό, με χωρητικότητα 45 ατόμων, μετρήσαμε 130 άτομα. Στις Φέρες, με χωρητικότητα 35 ατόμων, χθες το βράδυ μοιράσαμε υπνόσακους σε 115 κρατούμενους μετανάστες. Μία γυναίκα που υπέφερε από ένα σοβαρό γυναικολογικό πρόβλημα, μας είπε ότι δεν υπήρχε καθόλου χώρος και δεν είχε άλλη επιλογή από το να κοιμηθεί μέσα στις τουαλέτες. Στο κέντρο κράτησης στο Φυλάκιο, πριν από μερικές μέρες αρκετά κελιά είχαν πλημμυρίσει με λύματα από τις τουαλέτες. Οι ΓΧΣ διασφαλίσαμε την απολύμανση των κελιών και των αποχωρητηρίων. Στο Σουφλί, όπου είναι γνωστό ότι οι χειμώνες είναι δύσκολοι, με θερμοκρασίες που πέφτουν συχνά υπό το μηδέν, η θέρμανση δε λειτουργεί και δεν υπάρχει ζεστό νερό. Σε πολλά κέντρα κράτησης, είδαμε πολλούς ασυνόδευτους ανήλικους που κρατούνταν στα ίδια κελιά μαζί με ενήλικες για πολλές μέρες χωρίς να τους επιτρέπεται να βγουν έξω από τα κελιά,» λέει η Ιωάννα Περτσινίδου.

Υπάρχει ανάγκη για άμεση και συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στα κέντρα κράτησης και για τη διασφάλιση ανθρώπινων και αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης για τους κρατούμενους μετανάστες.
Οι ΓΧΣ καλούν την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει άμεσα μέτρα για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο και μεταναστών με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους. Καλούν επίσης την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη να μοιραστούν την ευθύνη για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο και μεταναστών και να μην επικεντρώνονται μόνο στην ανάληψη μέτρων ενίσχυσης του ελέγχου των συνόρων μέσα από την κινητοποίηση των ομάδων ταχείας παρέμβασης της FRONTEX.




"...αν η Ενωση δεν θέλει να δείξει έμπρακτα τη συμπαράστασή τους, όχι τόσο προς τους εταίρους που τους δέχονται στο έδαφός τους, όσο προς τους ίδιους τους εξαθλιωμένους ανθρώπους, τότε θα ήταν καλύτερα να σταματήσει τα διάφορα περί ευρωπαϊκών αξιών και ανθρωπισμού και να μην εκπλήσσεται τόσο για τις άθλιες συνθήκες κράτησής τους στον ευρωπαϊκό νότο..."

Με στοιχεία του 2009,
οι αριθμοί για τις παραβιάσεις στα ελληνικά σύνορα είναι:
148.000 ήταν οι λαθρομετανάστες που ήρθαν στην Ελλάδα από Αφρική και Ασία πέρυσι, διασχίζοντας θαλάσσια και χερσαία σύνορα.
4.862 λαθρομετανάστες απελάθηκαν μέσα στο 2009 από τη χώρα, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι Αλβανοί.
65.947 λαθρομετανάστες ήρθαν διαπιστωμένα στην Ελλάδα τα τελευταία 8 χρόνια από την Τουρκία. Όλοι προέρχονται από την Ασία.
480.000 είναι περίπου οι μετανάστες
που ζουν και εργάζονται νόμιμα στη χώρα, βάσει των αδειών παραμονής και εργασίας που έχει εκδώσει το υπουργείο Εσωτερικών.
200.000 περίπου είναι οι λαθρομετανάστες που ζήτησαν να νομιμοποιηθούν, βάσει της ευνοϊκής ρύθμισης που έκανε το υπουργείο Εσωτερικών πριν από τρία χρόνια. 250.000 και πλέον μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα προέρχονται από την Αλβανία και αποτελούν την πρώτη «δύναμη» των αλλοδαπών που βρίσκονται στη χώρα.