Showing posts with label ΚΕΕΛΠΝΟ. Show all posts
Showing posts with label ΚΕΕΛΠΝΟ. Show all posts

Sunday, May 29, 2011

ΚΕΕΛΠΝΟ : ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


ΚΕΕΛΠΝΟ: Υγειονομική “βόμβα” οι λαθρομετανάστες που ζουν στο κέντρο της Αθήνας!

AIDS, φυματίωση και ηπατίτιδα είναι μερικά από τα λοιμώδη νοσήματα που έχουν εντοπιστεί σε επικίνδυνα υψηλά ποσοστά ανάμεσα στους χιλιάδες λαθρομετανάστες που διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Οι επιστήμονες μιλούν για μια υγειονομική «βόμβα» που μπορεί ανά πάσα στιγμή να εκραγεί και το υπουργείο Υγείας προσπαθεί να την εξουδετερώσει, προτού πυροδοτήσει μια ανεξέλεγκτη διάδοση των ασθενειών στον γενικό πληθυσμό.
Από τα μέσα Ιουνίου πέντε κινητές μονάδες του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) θα σαρώνουν καθημερινά το κέντρο της πρωτεύουσας και ειδικά τις περιοχές όπου έχει συσσωρευτεί ο μεγαλύτερος όγκος μεταναστών. Οι μονάδες αυτές θα είναι εφοδιασμένες με ειδικό ιατρικό εξοπλισμό και θα στελεχώνονται από γιατρούς και άλλους επιστήμονες.
Το προσωπικό του ΚΕΕΛΠΝΟ θα κάνει βασικές ιατρικές εξετάσεις στους μετανάστες και θα προχωράει σε θεραπεία όσων προβλημάτων μπορούν να αντιμετωπιστούν με πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ενώ τα σοβαρότερα περιστατικά θα παραπέμπονται σε ειδικές μονάδες, με βασικότερο πυλώνα την Πολυκλινική Αθηνών στην πλατεία Ομονοίας. Παράλληλα, θα γίνεται στατιστική καταγραφή των νοσημάτων, ώστε οι επιστήμονες να έχουν μια όσο το δυνατό καλύτερη εικόνα της κατάστασης, ενώ θα τεθεί σε λειτουργία τριψήφια τηλεφωνική γραμμή που θα δέχεται αναφορές για σχετικά προβλήματα.
Οι μονάδες του ΚΕΕΛΠΝΟ θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και σε άλλες πληθυσμιακές ομάδες, όπως χρήστες ουσιών, άστεγους, απόρους και εκδιδόμενα άτομα. Ωστόσο, εκείνο που κινητοποίησε την πολιτεία είναι τα ανησυχητικά υψηλά ποσοστά λοιμωδών νοσημάτων που ανιχνεύτηκαν σε μετανάστες κατά τη διάρκεια αντίστοιχου πιλοτικού προγράμματος που εφαρμόστηκεε τον περασμένο Φεβρουάριο σε τέσσερις πλατείες του κέντρου (Ομονοίας, Βικτωρίας, Κουμουνδούρου και Αττικής).
Όπως δηλώνει στην «Espresso» ο Βαγγέλης Λιάπης, γιατρός του τμήματος Παρεμβάσεων στην Κοινότητα του ΚΕΕΛΠΝΟ, τα ποσοστά που προέκυψαν ήταν «αρκετά αυξημένα τόσο σε σχέση με εκείνα που εντοπίζονται στον γενικό πληθυσμό, όσο και στους κόλπους των μεταναστών». Ανάμεσα σε άλλα εντοπίστηκαν AIDS, ηπατίτιδες διαφόρων τύπων (κυρίως B και C), φυματίωση (πνευμονική, ενεργός και η πολύ επικίνδυνη πολυανθεκτική) καθώς και πολλές δερματικές ασθένειες, όπως ψώρα. Ο κ. Λιάπης συμπληρώνει ότι υπήρξαν και περιπτώσεις χρόνιων διαρροϊκών συνδρόμων, τα οποία θα μπορούσαν να παραπέμπουν σε λοιμώδη νοσήματα όπως η χολέρα, χωρίς πάντως να έχει διαγνωστεί ακόμη κάτι τέτοιο.
«Γενικά είναι αυξημένα τα ποσοστά και αυτό μας έχει χτυπήσει καμπανάκι για πρόληψη αυτών των εν δυνάμει υγειονομικών βομβών» αναφέρει ο γιατρός τουΚΕΕΛΠΝΟ, προσθέτοντας ότι οι συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών, ο αυξημένος συγχρωτισμός, η ελλιπής εμβολιαστική κάλυψη και η όχι και τόσο καλή διατροφή«μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία υγειονομικού κινδύνου, τόσο για την υγεία των μεταναστών όσο και για τη δημόσια υγεία των κατοίκων της Αθήνας και γενικότερα της Ελλάδας». Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα κινδύνου αναφέρει τη φυματίωση.
«Όταν έχουμε μια ενεργή φυματίωση και με δεδομένο ότι πολύ μεγάλος αριθμός μεταναστών αναγκάζεται να διαβιεί σε ένα δωμάτιο δέκα τετραγωνικών μέτρων, καταλαβαίνετε ότι μπορεί να γίνεται αυτόματα μια αλυσιδωτή αντίδραση και να υπάρξει πάρα πολύ μεγάλη εξάπλωση στην κοινότητα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα λόγω συνθηκών. Αυτό συνεπάγεται ότι άμεσος στόχος μας είναι να το ελέγξουμε και να υπάρξει περιχαράκωση, ώστε να μην ξεφύγει η νόσος στην κοινότητα και έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα». [madata.gr]

Thursday, March 24, 2011

ΑΜΕΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ FRONTEX ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ



Frontex Executive Director Ilkka Laitinen visiting guests officers at the Greek Turkish border, 05/11/2010


Ενίσχυση της "υγειονομικής Frontex" ζητούν Ελλάδα - Βουλγαρία

ΑυγηΗμερομηνία δημοσίευσης: 19/03/2011                                                               
Την ανάγκη να ενισχυθούν οικονομικά η Ελλάδα και η Βουλγαρία προκειμένου να μπορούν να ανταποκρίνονται με επάρκεια στα προβλήματα δημοσίας υγείας τα οποία θέτει η παράνομη είσοδος μεταναστών στις δύο χώρες και, συνεπώς, στην Ε.Ε. θα θέσουν οι υπουργοί Υγείας της Ελλάδας και της Βουλγαρίας στο προσεχές Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ε.Ε.
Αυτό αποφασίσθηκε κατά τη διάρκεια της συνεργασίας των υπουργών Υγείας των δύο χωρών, η οποία ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη. Στις αποφάσεις που έλαβαν οι δυο υπουργοί Υγείας συμπεριλαμβάνεται η συνεργασία του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) με το αντίστοιχο Κέντρο της Βουλγαρίας, ιδιαίτερα για το ζήτημα των κουνουπιών και των ασθενειών οι οποίες προκαλούνται ορισμένες φορές από αυτά.
Οι δύο υπουργοί Υγείας επισκέφθηκαν χθες σημεία του νομού Έβρου στα οποία συγκεντρώνονται μετανάστες που έχουν εισέλθει παρανόμως στην Ελλάδα.
Ο υπουργός Υγείας Αν. Λοβέρδος διεμήνυσε χθες στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. ότι το σύστημα θωράκισης της δημόσιας υγείας από την παράνομη μετανάστευση, η λεγόμενη "υγειονομική 
Frontex", θα πρέπει να αφορά την Ε.Ε. στο σύνολό της, 
και όχι μόνον την Ελλάδα και, σε λίγους μήνες, τη Βουλγαρία.


Το δελτιο  τυπου του Υπουργείου Υγείας

  Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

    

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    

    Ολοκληρώθηκε στη Θεσσαλονίκη η διμερής συνεργασία των υπουργών Υγείας Ελλάδος και Βουλγαρίας. 

    

    Οι δύο υπουργοί αποφάσισαν να θέσουν στο συμβούλιο υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο στο άτυπο που θα πραγματοποιηθεί στις 3 Απριλίου στη Βουδαπέστη, όσο και στο τακτικό του Μαΐου στις Βρυξέλες, την ανάγκη να στηριχθεί η Ελλάδα, αλλά και η Βουλγαρία που σε λίγες μέρες γίνεται μέλος της συνθήκης του Schengen, σε σχέση
με τα προβλήματα υγείας που θέτει η παράνομη μετανάστευση στον Έβρο. 

    

    Στις αποφάσεις που έλαβαν οι δυο υπουργοί, συμπεριλαμβάνεται και η συνεργασία του ΚΕ.ΕΛ.ΠΝΟ. με το αντίστοιχο κέντρο της Βουλγαρίας, ειδικότερα για το ζήτημα των κουνουπιών και των ασθενειών που ορισμένες φορές προκαλούνται από αυτά. Η συνεργασία μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη
, βάσει της εμπειρίας από τον θανατηφόρο ιό του Νείλου που είχαμε το καλοκαίρι.
 Σήμερα, οι υπουργοί Υγείας των δύο χωρών θα επισκεφτούν σημεία, όπου συγκεντρώνονται παράνομοι μετανάστες στο Νομό Έβρου. 

     Τέλος, στις 18:30 θα δοθεί συνέντευξη Τύπου από τον Έλληνα υπουργό, στην οποία θα αποσταλεί
μήνυμα προς τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε., ότι το σύστημα θωράκισης της δημόσιας Υγείας από την παράνομη μετανάστευση θα πρέπει να αφόρα την Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της, και όχι μόνο την Ελλάδα και σε λίγους μήνες τη Βουλγαρία. 

    



Thursday, February 17, 2011

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΕΕΛΠΝΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ "ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΥΣ" ΤΩΝ 300

Συνεχίζονται τα υγειονομικά παιχνίδια τρόμου με τις 300 ουσιαστικά ανέλεγχτες απο τον επίσημο φορέα  υγειονομικές βόμβες στο μέγαρο Υπατία σε βάρος φυσικά των ιδίων των λαθρομεταναστών, των "αλληλέγγυων" υποστηρικτών, και των πάσης φύσης διαβεβαιούντων και εγγυητών της καλής υγείας τους.
Στόχος όλων αυτών των ανευθυνουπευθύνων είναι το υπουργείο υγείας, ο υπουργός κ.Λοβέρδος που εξέφρασε την αγωνία του για τις άθλιες υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν, και ο αρμόδιος υγειονομικός φορέας του ΚΕΕΛΠΝΟ οι γιατροί του οποίου δέχτηκαν πριν λίγες μέρες την ανήκουστη επίθεση των "αλληλέγγυων" φρουρών .
Η άρνηση παροχής υγειονομικής φροντίδας απο τους γιατρούς του ΚΕΕΛΠΝΟ στους 300 λαθρομετανάστες αποτελεί όντως μια ακόμα υγειονομική βόμβα στην Ελλάδα των εκατομμυρίων εξαθλιωμένων και ιατρικώς "ασύμβατων" λαθρομεταναστών που ενσωματώνονται ανεξέλεγχτα βιαίως στην κοινωνία μας καθημερινά, αλλάζοντας προς το χειρότερο και για πάντα τον υγειονομικό χάρτη που για δεκαετίες ο ιατρικός κόσμος της χώρας φρόντισε να απαλλάξει απο τρομερές μολυσματικές ασθένειες...

Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά τα πραγματικά και επικίνδυνα υγειονομικά χάλια στο γνωστό πατροπαράδοτο στύλ "ε, και τι έγινε-δεν βαριέσαι", οι "αλληλέγγυοι" ξαναχτύπησαν, αυτή την φορά με συμβολική κατάληψη του ΚΕΕΛΠΝΟ στην Θεσσαλονίκη...









Διαβάσαμε και αναδημοσιεύουμε απο το.... indymedia τις απόψεις των "αλληλέγγυων" που παίζουν με την φωτιά της δημόσιας υγείας...


κατάληψη στο ΚΕΕΛΠΝΟ Θεσσαλονίκης για 300

από αλληλέγγυα 4:57μμ, Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011
(Τροποποιήθηκε 6:25μμ, Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011)
24η μέρα απεργίας πείνας


Σήμερα το πρωί και για 2 περίπου ώρες πραγματοποιήθηκε κατάληψη στα γραφεία του ΚΕΕΛΠΝΟ στη Θεσσαλονίκη, Εγνατία με Αριστοτέλους, από την Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στους 300 μετανάστες απεργούς πείνας.

Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης κρεμάστηκε πανό από τον όροφο που βρίσκονται τα γραφεία όπως και στην είσοδο, μοιράστηκαν κείμενα σε περαστικούς όπως και στις εργαζόμενες της υπηρεσίας και της υπόλοιπης πολυκατοικίας, πετάχτηκαν τρικάκια και στάλθηκαν φαξ με το κείμενο-ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας στο Υπουργείο Υγείας και στα κεντρικά γραφεία του ΚΕΕΛΠΝΟ στην Αθήνα. Δεν έλειψαν οι αντεγκλήσεις βέβαια με μια υπάλληλο που έδειχνε υπερβάλλοντα ζήλο στην υπεράσπιση της υπηρεσίας της όπως και οι διακριτικές επισκέψεις από ασφαλίτες.


Το ΚΕΕΛΠΝΟ είναι η υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας που "επισκέφτηκε" την Κυριακή 13/2 τους 250 απεργούς πείνας στο κτίριο της Υπατίας στην Αθήνα (λεπτομέρειες στο κείμενο που μοιράστηκε και ακολουθεί):

Η αγωνιστικότητα, η μόνη «ασθένεια» των μεταναστών απεργών πείνας (σσ !!!)

Την Κυριακή 13/2, και ενώ οι 300 μετανάστες εργάτες βρίσκονταν στην 20η μέρα απεργίας πείνας, «επισκέφτηκε» το χώρο όπου πραγματοποιείται ο αγώνας τουςστην Αθήνα κλιμάκιο του υπουργείου Υγείας, από την υπηρεσία του ΚΕΕΛΠΝΟ, αποτελούμενο από γιατρό, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό, με αιτιολογία την παροχή ιατρικών υπηρεσιών και υπηρεσιών «ψυχολογικής βοήθειας και αποφόρτισης»… Λίγο αργότερα, και μετά την άρνηση απεργών και αλληλέγγυων να δεχτούν αυτές τις «υπηρεσίες» ο υπουργός Υγείας, αναμασώντας κινδυνολογίες για επιδημία της γρίπης των χοίρων δήλωσε ότι «οι απεργοί πείνας μετανάστες της Υπατίας αποτελούν την μεγαλύτερη βόμβα για τη δημόσια υγεία». Ταυτόχρονα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας ανέφερε ότι αν οι απεργοί «δε συνεργαστούν θα εισηγηθούμε την απομάκρυνσή τους».

Την απάντηση την έλαβαν από τη συνέλευση των ίδιων των απεργών: «Για τις ιατρικές υπηρεσίες έχουμε να πούμε ότι υπάρχουν γιατροί που είναι δίπλα μας από την πρώτη μέρα της απεργίας πείνας και μας παρακολουθούν σε 24ωρη βάση. Για την «ψυχολογική βοήθεια» θεωρούμε απαράδεκτη και προσβλητική αυτή την αναφορά. Δεν είμαστε ψυχολογικά διαταραγμένοι. Ξεκινήσαμε έναν αγώνα μέσα από δικές μας συνειδητές διαδικασίες. Το ηθικό μας και η ψυχολογία μας είναι πολύ ψηλά και δεν έχουμε ανάγκη από καμιά ψυχολογική βοήθεια. Η ενότητά μας και η συλλογικότητά μας μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε τον αγώνα μας μέχρι το τέλος.» Την ανακοίνωση αυτή συμπληρώνει και η δήλωση του προέδρου της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών, ότι ο ίδιος ο Λοβέρδος «γνωρίζει καλά ότι οι απεργοί πείνας δεν έχουν λοιμώδη νοσήματα και επιπλέον βρίσκονται σε στενή παρακολούθηση γιατρών που έχει ορίσει η ΟΕΝΓΕ, η οποία έχει αναλάβει και την ευθύνη της νοσηλείας τους αν κάτι τέτοιο χρειαστεί και μάλιστα χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των μεταναστών.»

Είναι λοιπόν ξεκάθαρες οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Υγείας. Από τη μία να ψυχιατρικοποιήσει την απεργία πείνας, να την απογυμνώσει από το περιεχόμενό της ως αγώνα, να επιχειρήσει να εμφανίσει για άλλη μια φορά τους μετανάστες ως εξαθλιωμένους, μη βρισκόμενους σε θέση να σκέφτονται και να λαμβάνουν αποφάσεις και άρα καθοδηγούμενους (όπως πίσω από κάθε κοινωνικό αγώνα όσοι τον κάνουν βρίσκονται «υποκινούμενοι»). Και από την άλλη, να εγείρει, μέσω της επιδημιολογίας, όλα τα συντηρητικά αντανακλαστικά του φόβου που προκύπτει μπροστά σε μια κατάσταση που δήθεν απειλείται η υγεία. Άλλωστε είναιο ίδιος που είχε μιλήσει για το κόστος των 150.000.000 ευρώ ετησίως στο σύστημα υγείας από τους μετανάστες ξεχνώντας ότι οι ίδιοι είναι εργαζόμενοι που παράγουν και θα έπρεπε να έχουν ίδια δικαιώματα με τους ντόπιους. Επίσης ξεχνάει πως το ίδιο το καθεστώς παρανομίας τους αναγκάζει να είναι ανασφάλιστοι και έτσι τα αφεντικά να γλιτώνουν τις εισφορές. Προσπαθεί έτσι να απεμπολήσει τις ευθύνες για τις περικοπές στη δημόσια υγεία ρίχνοντας (και για αυτό το θέμα…) το φταίξιμο στους μετανάστες. Αυτό έρχεται παράλληλα με την επιβολή αντιτίμου 5 ευρώ στα νοσοκομεία, κάτι που στρέφεται ευθέως ενάντια στους μετανάστες αλλά και στους έλληνες εργαζόμενους, και αποδεικνύει για ακόμη μία φορά πως οι διαιρέσεις μεταξύ ντόπιων και μεταναστών εργαζομένων μόνο το κεφάλαιο και το κράτος εξυπηρετούν.

Για αυτούς τους λόγους προχωράμε σε συμβολική κατάληψη του παραρτήματος του ΚΕΕΛΠΝΟ στη Θεσσαλονίκη, καταγγέλλοντας με αυτό τον τρόπο το παιχνίδι που επιχειρήθηκε να στηθεί από την πλευρά της κυβέρνησης. Για εμάς, το μόνο «μικρόβιο» που μπορούν να μεταδώσουν αυτοί οι αγωνιστές μετανάστες είναι αυτό της αξιοπρέπειας, της αγωνιστικότητας και της αλληλεγγύης.


Η απεργία πείνας θα νικήσει!


Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στους 300 Μετανάστες Απεργούς Πείνας στην Θεσσαλονίκη


Sunday, February 13, 2011

ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ: ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΧΑΟΣ ΜΕ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΥΣ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ




Κωσταλέξι οι απεργοί της πείνας...
....προπυλακίσανε τους λειτουργούς Υγείας,


τραυματισμένοι οι γιατροί του ΚΕΕΛΠΝΟ ...
...αιμόφυρτοι σύρθηκαν στα γραφεία του Οργανισμού

...κατηγορήθηκαν για ... (!)Χρυσαυγίτες οι γιατροί του  ΚΕΕΛΠΝΟ που προσέτρεξαν να προφυλάξουν τον πληθυσμό απο μεταδοτικά νοσήματα.

Αδιανόητη επίθεση που καταστρατηγεί τα δικαιώματα ολόκληρου του ελληνικού λααού ως προς την ακεραιότητα της προσωπικής υγείας του κάθε πολίτη αλλά και το υπέρτατο αγαθό της Δημόσιας Υγείας, σε μια χερσόνησο σαν την Ελλάδα στο παγκόσμιο υγειονομικό χωριό:

Μετά απο 40 ημέρες καπηλείας των άμοιρων μεταναστών που χρησιμοποιούνται σαν έμβλημα κοινωνικών αγώνων στην καρδια της Αθήνας , στο έμβλημα του πανεπιστημιακού ασύλου, οι εντεταλμένοι λειτουργοί της Κοινωνικής Ασφάλειας, δηλαδή οι γιατροί του ΚΕΕΛΠΝΟ, παρεμβαίνουν για να διασφαλίσουντην υγεία όλων μας υπο την αναγκαιότητα των αρχών της Παγκόσμιας Υγειονομικής Ασφάλειας.
(Σε απλά λόγια:  Αν ένας απο τους απεργούς πείνας γίνει θύμα της ιδιαίτερα μεταδοτικής και θανατηφόρου γρίπης και την μεταδόσει με εξίσου θανατηφόρα τροχιά, σε εναν απο τους "ανθρωπιστικούς φρουράρχους" των μεταναστων-απεργών πείνας, και η γρίπη λόγω της ανεξέλεχτης μολυσματικής πορείας της σκοτώσει "εναν" απο τους παρισταμένους στην Νομική ...ποιός θα φταίει αν χαθεί ακόμα ενας συμπολίτης μας;;;...
...Κι αν απο αυτόν τον συμπολίτη μας νοσήσει και κολλήσει μέλος της οικογένειας του, συνεργάτης, η συντοπίτης του, και πεθάνει κι αυτός;...

Λειτουργοί της Δημόσιας Υγείας, εκείνοι που χωρίς υπερωριακά κόμιστρα, χωρίς ίχνος επιδόματος, Σάββατο, Κυριακή, νύχτα ή ξημέρωμα, χωρίς ίχνος χρηματικού οφέλους και οποιοδήποτε άλλο κίνητρο, σπεύδουν για να διαπιστώσουν αν ο ένας απεργός πείνας θέτει σε κίνδυνο τον διπλανό του λόγω μεταδοτικού νοσήματος, ή μέλη της οικογένειάς του που τον επισκέπτονται, ή τους ίδιους τους επιτηρητές-φρουρούς του άοπλου αγώνα τους, δηλαδή άτομα που περιφρουρούν τον αγώνα τους για λόγους πολιτικούς ή αντιεξουσιαστικούς...


Οι Γιατροί του Κόσμου στάθηκαν απο την πρώτη μέρα δίπλα στους απεργούς πείνας και έσπευσαν να εγγυηθούν την υγειονομική ακεραιότητα αυτού του αγώνα. Ομως, οι Γιατροί του Κόσμου δεν είχαν στην διάθεσή τους "φορητά διαγνωστικά συστήματα".
Οι "μετανάστες" παρουσιάζουν μη διεγνωσμένα μεταδοτικά νοσήματα όπως έδειξε το screening του ΚΕΕΛΠΝΟ στους λαθρομετανάστες στον Έβρο απο την εξέταση των 2275 περιστατικών (1517 άντρες, 259 γυναίκες),  εξαιρετικά αυξημένη επίπτωση Φυματίωσης, Ηπατίτιδας (A, B και C), AIDS και σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων, καθώς και παιδικών ασθενειών λόγω έλλειψης εμβολιασμού και πολυομυελίτιδα!!!

Monday, February 7, 2011

33 ΝΕΚΡΟΙ. ΘΑ ΓΛΥΤΩΝΑΝ;;;



Στους 33 νεκρούς (απο 22 στις 2/2/2011) έχει φτάσει ο μέχρι σήμερα  απολογισμός της φετινής γρίπης στην χώρα μας, την ώρα που ο κόσμος χωρίς την αναγκαία ενημέρωση και πρόληψη απο τις αρμόδιες αρχές ξέχασε πως κινδυνεύει ..  Γιατροί και φαρμακοποιοί  δεν ενημέρωσαν τον πληθυσμό ούτε για τον εποχιακό εμβολιασμό που φέτος ήταν περισσότερο απο ποτέ αναγκαίος.Τώρα, που ελάχιστοι πρόλαβαν να εμβολιαστουν και  η γρίπη βρίσκεται ήδη σε έξαρση ,οι γιατροί κλείνουν τις πόρτες τους στο ΙΚΑ και οι φαρμακοποιοί κρατούν κατεβασμένα τα ρολά .
ΣΟΣ  εκπέμπουν οι επιστήμονες, για να σωθεί κανείς χρειάζεται ΑΜΕΣΑ , μέσα στις  πρώτες δύο μέρες ( και απο τον βήχα , ακόμη ,ως πρώτο σύμπτωμα ) φάρμακα αντιικά. ΑΠΟ ΠΟΥ ; Ποιός ασθενής , με συμπτώματα που μέσα σε ώρες μπορεί να σκοτώσουν, θα πάρει το αυτοκίνητο (αν έχει) και θα τρέχει στο εφημερεύον φαρμακείο; Η ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΊΩΝ, όπως συνέστησε το υπουργείο σήμερα;
Ο κόσμος ξέχασε και τις οδηγίες , και το τι χρειάζεται άμεσα για να επιβιώσει...   

Σε έξαρση η γρίπη

Δωρεάν από τα φαρμακεία των Δημοσίων Νοσοκομείων και τα Κέντρα Υγείας, η χορήγηση αντιϊκών.  Δωρεάν θα γίνεται από τα φαρμακεία των Δημοσίων Νοσοκομείων και τα Κέντρα Υγείας, με απλή ιατρική συνταγή, η χορήγηση αντιϊκών, αναφέρει το υπουργείο Υγείας σε ανακοίνωσή του, προσθέτοντας ότι «επειδή η δραστηριότητα της γρίπης αυξάνεται και αναμένεται να κορυφωθεί τις προσεχείς εβδομάδες, πέραν του ενδεδειγμένου εμβολιασμού και της τήρησης των κανόνων υγιεινής, η χορήγηση αντιϊκών σε ασθενείς όπου υπάρχουν οι κατάλληλες ενδείξεις πρέπει να ξεκινά το ταχύτερο δυνατόν».

Τα θύματα του ιού της γρίπης Η1Ν1 έχουν φτάσει τα 33. Σημειώνεται ότι εάν δεν είναι δυνατή η άμεση προμήθεια της αντιϊκής αγωγής από τα φαρμακεία για τους ασθενείς που πληρούν τις ενδείξεις θεραπείας, η χορήγηση πραγματοποιείται δωρεάν από τα Φαρμακεία των Δημοσίων Νοσοκομείων και τα Κέντρα Υγείας με απλή ιατρική συνταγή.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


Τρία όπλα κατά της γρίπης

Εμβολιασμός, υγιεινή χεριών και σωστή χρήση αντιιικών φαρμάκων.

Στην καρδιά της περιόδου έξαρσης της γρίπης βρίσκεται η χώρα μας, καθώς ενα χρόνο μετά την «πανδημία», ο ιός Α (Η1Ν1) επανέρχεται ως εποχική γρίπη, «ρίχνοντας» στο κρεβάτι ολοένα και περισσότερους. Ο επίκουρος καθηγητής Λοιμώξεων της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και λοιμωξιολόγος - συνεργάτης του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) κ. Σωτήρης Τσιόδρας δίνει πρακτικές απαντήσεις μέσω της «Κ» για τη φετινή γρίπη, η οποία, όπως φαίνεται, θα μας ταλαιπωρήσει για περίπου δύο μήνες ακόμα.

– Σε ποια φάση βρίσκεται αυτή τη στιγμή η χώρα μας σε ό, τι αφορά τη δραστηριότητα της γρίπης;

– Σύμφωνα με τα δεδομένα από το Tμήμα Eπιδημιολογικής Eπιτήρησης του ΚΕΕΛΠΝΟ, είναι σταδιακά αυξανόμενη και ήδη νοσεί ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού. Αναμένεται η συνέχιση της δραστηριότητας για τις επόμενες 6-8 εβδομάδες. Στην Ελλάδα το επικρατούν στέλεχος γρίπης που εργαστηριακά απομονώνεται είναι το στέλεχος Α (Η1Ν1)2009 που προκάλεσε την περυσινή πανδημία γρίπης.

– Ποια είναι η διαφορά της φετινής «εποχικής» γρίπης σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενων ετών;

– Σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα της περιόδου εποχικής γρίπης 2008-2009, η δραστηριότητα φέτος βρίσκεται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα. Σημειώνεται ότι σε κάθε περίοδο εποχικής γρίπης αναμένεται να νοσήσει περίπου το 5% - 10% του πληθυσμού. Το πόσοι πολίτες θα προσβληθούν φέτος εξαρτάται από την ανοσία του πληθυσμού σε σχέση με την περυσινή πανδημία, καθώς και από το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψής του.

– Πόσο πιο «επικίνδυνη» θα είναι για τους ασθενείς η φετινή γρίπη;

– Ο ιός της γρίπης Α (Η1Ν1) είναι γνωστό ότι μπορεί να προκαλέσει σπάνια πνευμονία ακόμα και σε νέα άτομα, γι’ αυτό χρειάζεται εγρήγορση. Μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου 2011 στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί 108 σοβαρά περιστατικά γρίπης που χρειάστηκαν νοσηλεία σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και 22 θάνατοι, που αφορούν στην πλειονότητα άνδρες με μέσο όρο ηλικίας τα 57 έτη και κύρια κλινική εκδήλωση τη σοβαρή πνευμονία. Τα 14 από τα 22 θανατηφόρα κρούσματα αφορούν άτομα υψηλού κινδύνου και ανεμβολίαστα.

– Πώς μπορεί κάποιος να προφυλαχθεί από τη γρίπη;

– Τα κύρια προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της εποχικής έξαρσης της γρίπης είναι η τήρηση των μέτρων αναπνευστικής υγιεινής και υγιεινής των χεριών, η σωστή χρήση των αντιιικών φαρμάκων κατά της γρίπης, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες ενδείξεις κατά την κρίση των θεραπόντων ιατρών και ο εμβολιασμός των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού. Ειδικά για το τελευταίο είναι μεγάλης σημασίας η συνέχιση του εμβολιασμού έναντι της γρίπης των ευπαθών ομάδων, καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα, καθώς και του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού. Σημειωτέον πως η Εθνική Eπιτροπή Eμβολιασμών εδώ και μήνες έχει προτείνει τον εμβολιασμό έναντι της γρίπης. Ελπίζουμε να μην υπάρξει αμέλεια εμβολιασμού από τις ομάδες υψηλού κινδύνου φέτος.

– Το φετινό εποχικό εμβόλιο προσφέρει προστασία από τον ιό της γρίπης Α (Η1Ν1);

–Ναι. Τα στελέχη του ιού της γρίπης που έχουν απομονωθεί μέχρι σήμερα στα Εργαστήρια Αναφοράς Γρίπης περιλαμβάνονται στο φετινό τριδύναμο εμβόλιο γρίπης. Σημειώνεται ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ έχει αναπτύξει, σε συνεργασία με τα Εθνικά Κέντρα αναφοράς της γρίπης, δίκτυο εργαστηριακής επιτήρησης του ιού.


Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των γιατρών του ΙΚΑ

Συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις οι γιατροί του ΙΚΑ, ενώ έως και την Πέμπτη απεργούν οι νοσοκομειακοί γιατροί Αθήνας - Πειραιά.
Οι γιατροί του ΙΚΑ συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, ενώ μέχρι και την Πέμπτη απεργούν οι νοσοκομειακοί γιατροί Αθήνας- Πειραιά.
Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ μπορούν από τη Δευτέρα να επιλέγουν γιατρούς από τους συμβεβλημένους με τα ταμεία του Δημοσίου και των Ελευθέρων Επαγγελματιών. Θα μπορούν να τους επισκέπτονται στα ιδιωτικά τους ιατρεία, επιδεικνύοντας τα βιβλιάρια ασφάλισής τους.
Από αυτήν την εβδομάδα αρχίζει και η διάθεση ατομικών συνταγολογίων προς τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ.
Το ιατρικό επάγγελμα είναι τέτοιο που δεν απεργεί ποτέ, δήλωσε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας Αντώνης Δημόπουλος.
Επισήμανε πως πρέπει κάποια στιγμή να διευρύνουμε τα όρια του ΙΚΑ. Είπε πως το νομοσχέδιο βάζει ένα πλαίσιο για να οργανωθεί επιτέλους ο πρωτοβάθμιος χώρος στην υγεία.
Να πέσουν οι τόνοι ζήτησε στην ίδια εκπομπή η γενική γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, Αθηνά Δρέττα. Είπε επίσης ότι πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστεί η ταλαιπωρία των ασθενών.
Ο Γιάννης Χρονόπουλος, γενικός γραμματέας των γιατρών του ΙΚΑ Αθήνας, είπε ότι από το ίδρυμα έχουν φύγει 3.500 γιατροί και η κυβέρνηση αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις δίνει το συνταγολόγιο σε άλλους γιατρούς με 600 ευρώ.

Τι πρέπει να γνωρίζει ο ασφαλισμένος του ΙΚΑ

1.Ο ασφαλισμένος του ΙΚΑ μπορεί να επιλέξει έναν από τους συμβεβλημένους ιατρούς του ΟΠΑΔ ή του ΟΑΕΕ και να κλείσει ο ίδιος ραντεβού για να εξεταστεί και να λάβει τη συνταγή για τα φάρμακά του. Το μοναδικό δικαιολογητικό που θα πρέπει να έχει ο ασφαλισμένος είναι το βιβλιάριο υγείας του. Οι εξετάσεις γίνονται χωρίς καμία επιβάρυνση του ασφαλισμένου, όπως και η προμήθεια των φαρμάκων για τα οποία καταβάλλεται μόνο η συμμετοχή που προβλέπεται.

2.Ο ασφαλισμένος μπορεί να ενημερωθεί για τους ιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με τον ΟΠΑΔ και τον ΟΑΕΕ από το διαδίκτυο, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ika.gr. Μπορεί επίσης να ενημερωθεί από τα υποκαταστήματα και παραρτήματα του ΙΚΑ.

3.Από την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011, οι ασφαλισμένοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλεφωνικό κέντρο του ΙΚΑ στον αριθμό 184, για να ενημερώνονται για τους ιατρούς κάθε περιοχής που είναι συμβεβλημένοι με ΟΠΑΔ και ΟΑΕΕ. Επίσης, από το ίδιο κέντρο θα ενημερώνονται για τα συμβεβλημένα με το ΙΚΑ διαγνωστικά κέντρα και εργαστήρια.

4.Για τις εργαστηριακές εξετάσεις, εφόσον αυτές αναγράφονται στα παραπεμπτικά των ιατρών, οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται, εκτός των μονάδων του ΙΚΑ και από τα συμβεβλημένα με το ΙΚΑ διαγνωστικά κέντρα και εργαστήρια, με άρση του προβλεπομένου πλαφόν.

5.Για τη διανομή των συνταγολογίων στους ασφαλισμένους θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση. Μέχρι τότε, οι ασφαλισμένοι δεν χρειάζεται να προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια. Μετά την έναρξη της διαδικασίας παράδοσης των ατομικών συνταγολογίων στους ασφαλισμένους, θα γνωστοποιηθεί η ημερομηνία έναρξης του νέου τρόπου συνταγογράφησης σε αυτά.

Τι πρέπει να γνωρίζει ο ιατρός

Οι ιατροί του ΟΠΑΔ-ΟΑΕΕ, που αποδέχονται την παροχή πρωτοβάθμιας περίθαλψης στους ασφαλισμένους ΙΚΑ, θα δέχονται τους ασφαλισμένους στα ιατρεία τους.
Σε περίπτωση που απαιτείται η έκδοση συνταγής χορήγησης φαρμάκων, θα χρησιμοποιούν τα ατομικά τους έντυπα αναγραφής φαρμάκων. Στα έντυπα αυτά θα αναγράφονται τα στοιχεία ασφαλισμένου, ο ΑΜΚΑ ιατρού και ασθενούς, η ημερομηνία και η ώρα εξέτασης, το διακριτικό «ιατρός συμβεβλημένος με τον ΟΠΑΔ» ή «ιατρός συμβεβλημένος με τον ΟΑΕΕ», καθώς και ο ειδικός τους αριθμός στον ΟΑΕΕ, η χορηγούμενη φαρμακευτική αγωγή και η αντίστοιχη συμμετοχή.
Ανάλογη συμπλήρωση θα γίνεται και στο βιβλιάριο υγείας του ασφαλισμένου.
Η συνταγογράφηση γίνεται με τις οριζόμενες από τα Προεδρικά Διατάγματα διατάξεις.
Σε περίπτωση απλής ιατρικής επίσκεψης ο ιατρός είναι υποχρεωμένος να αναγράφει σε διαφορετική σελίδα του ατομικού του εντύπου τα ως άνω στοιχεία υπογεγραμμένα επιπλέον από τον ασθενή. Σε μηνιαία βάση τα έντυπα αυτά θα υποβάλλονται στο Ίδρυμα προκειμένου να αποζημιωθούν οι γιατροί με βάση τις διατάξεις του ΠΔ/τος 127/05 (ΦΕΚ 182 τ.Α΄). Ο ιατρός αποζημιώνεται για κάθε ιατρική πράξη με τις αμοιβές που ορίζονται από το κρατικό τιμολόγιο. Η αμοιβή καταβάλλεται από το ΙΚΑ εντός 45 ημερών από την υποβολή της συγκεντρωτικής κατάστασης. Σε περίπτωση παραπεμπτικού παρακλινικών εξετάσεων επαναλαμβάνεται η ως άνω διαδικασία σε διαφορετική σελίδα του ατομικού εντύπου του ιατρού.

Τι πρέπει να γνωρίζει ο φαρμακοποιός

Ο φαρμακοποιός εκτελεί τη συνταγή που αναγράφεται στο ατομικό έντυπο του θεράποντος ιατρού με επικόλληση των ταινιών γνησιότητας (κουπόνια) των χορηγούμενων φαρμάκων, με την προϋπόθεση ότι αναγράφονται τα στοιχεία ιατρού και ασφαλισμένου και οι αριθμοί ΑΜΚΑ και των δύο. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα από τα Προεδρικά Διατάγματα για τη συνταγογράφηση και τη διάθεση των φαρμάκων. Η εκτέλεση της συνταγής πιστοποιείται με την υπογραφή του ασφαλισμένου.
Η εξόφληση των συνταγών γίνεται από το ΙΚΑ με την ίδια διαδικασία που ισχύει μέχρι σήμερα. Για τις συνταγές που εκτελούνται μέχρι την χρήση των ατομικών συνταγολογίων από τους ασθενείς, δεν απαιτείται θεώρηση.

Τι πρέπει να γνωρίζουν τα εργαστήρια και διαγνωστικά κέντρα που είναι συμβεβλημένα με το ΙΚΑ

Τα εργαστήρια και διαγνωστικά κέντρα που είναι συμβεβλημένα με το ΙΚΑ, εκτελούν εργαστηριακές και παρακλινικές εξετάσεις, με παραπεμπτικά ιατρών που είναι συμβεβλημένοι με τον ΟΑΕΕ ή τον ΟΠΑΔ, εφόσον σε αυτά αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του ιατρού και του ασφαλισμένου. Για την εκτέλεση των εξετάσεων αυτών δεν απαιτείται θεώρηση, ενώ για τη μεταβατική περίοδο δεν ισχύει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο εξετάσεων (πλαφόν).
Η εκτέλεση των εξετάσεων πιστοποιείται με την υπογραφή του ασφαλισμένου. Στο τέλος κάθε μήνα υποβάλλονται στο ΙΚΑ συγκεντρωτικές καταστάσεις παραπεμπτικών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για την εξόφλησή τους.
Επισημαίνεται ότι για την πληρωμή των φαρμακοποιών, των ιατρών, των διαγνωστικών κέντρων και των εργαστηρίων, έχει κατατεθεί σχετική ρύθμιση από την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011 κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας, που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011. Στη ρύθμιση προβλέπεται η νομιμοποίηση της πληρωμής από το ΙΚΑ κάθε ιατρικής πράξης (απλές εξετάσεις, διαγνωστικές και παρακλινικές εξετάσεις, φάρμακα) που γίνεται για ασφαλισμένους του από 7 Φεβρουαρίου 2011 και εφεξής.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΣΚΑΙ, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κινητοποιήσεις από τους φαρμακοποιούς

Από φαρμακεία των δημοσίων νοσοκομείων και Κέντρα Υγείας θα μπορούν οι ασθενείς να προμηθεύονται φάρμακα.  Οι ασθενείς θα προμηθεύονται δωρεάν αντιικά φάρμακα από φαρμακεία δημοσίων νοσοκομείων και Κέντρα Υγείας, παρουσιάζοντας την ιατρική συνταγή, καθώς δεν μπορούν να τα πάρουν από τα ιδιωτικά φαρμακεία, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των φαρμακοποιών.

Σημειώνεται ότι εδώ και 15 ημέρες η δραστηριότητα της γρίπης στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα αυξημένη και αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες εβδομάδες.
Για το θέμα θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα σύσκεψη υπό τον υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο.

Κλειστά θα παραμείνουν τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Τετάρτη τα φαρμακεία όλης της χώρας, ενώ του Πειραιά έως την Πέμπτη.


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΣΚΑΙ





Thursday, December 16, 2010

ΤΟ ΚΕΕΛΠΝΟ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ (18-20/12/2010)



Δελτίο Τύπου

Έκτακτη επιτόπια διεπιστημονική παρέμβαση στην αυξημένη εισροή λαθρομεταναστών και προσφύγων στο κέντρο υποδοχής Προσφύγων Κυπρίνου στην Ορεστιάδα , πραγματοποιεί ειδικό κλιμάκιο του ΚΕΕΛΠΝΟ για την υποστήριξη των ευαίσθητων ομάδων και ατόμων, ενηλίκων και ανηλίκων θυμάτων της λαθρομετανάστευσης , που χρήζουν συχνά επείγουσας ιατρικής βοήθειας, αλλα και σοβαρής ψυχοκοινωνικής αντιμετώπισης .

Η παρέμβαση ,που στόχο έχει την προστασία της δημόσιας υγείας στην Ελλάδα και διεθνώς, πραγματοποιείται στα κέντρα υποδοχής του Φυλακίου του Εβρου σε συνεργασία με την ομάδα του Ευρωπαικού Οργανισμού FRONTEX . Επείγουσα προτεραιότητα ο εντοπισμός τυχόν λοιμωδών νοσημάτων που εγείρονται κατά τις συνθήκες της κακουχίας στους δρόμους της λαθρομετανάστευσης και απειλούν την ασφάλεια της δημόσιας υγείας στους χώρους διαβίωσης στα ελληνοτουρκικά σύνορα αλλά και ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας
Η εξειδικευμένη ομάδα του ΚΕΕΛΠΝΟ ( ιατρός , νοσηλευτής, δύο ψυχολόγοι, κοινωνιολόγος, διοικητικό προσωπικό και ένας πολιτισμικός διαμεσολαβητής) , πέρα από την λήψη του ιατρικού ιστορικού των μεταναστών και τις αρχικές εξετάσεις για τον τον εντοπισμό μεταδοτικών νοσημάτων , πραγματοποιεί ατομικές συνεντεύξεις με τις ενήλικες και ανήλικες ομάδες των λαθρομεταναστών . Πολλοί από αυτούς έχουν υποστεί βασανιστήρια , έχουν βιώσει συνθήκες πολέμου , ή έχουν υποστεί τραυματικά την απώλεια συγγενικών μελών στην χώρα προέλευσης ή κατά την διάρκεια της μετακίνησης τους εδώ.
Για την άμβλυνση του κοινωνικού προβλήματος και την προάσπιση της ευαίσθητης υγειονομικά ασφάλειας της Δημόσιας Υγείας , το ΚΕΕΛΠΝΟ ζητά την επικοινωνιακή ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών και των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Ενημέρωσης .

Ειδική επικοινωνιακή ομάδα θα βρίσκεται στη Ορεστιάδα από το Σάββατο 18/12 μέχρι και την Δευτέρα 20/12 .

Wednesday, December 15, 2010

SOS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ

Σε αποθήκες σωμάτων και ψυχών έχουν μετατραπεί τα κέντρα κράτησης και τα τμήματα συνοριακής φύλαξης στην Θράκη καθώς και οι υπάρχουσες αναγκαίες υποδομές αλλά κυρίως η υγειονομική φροντίδα για τους μετανάστες και η υγειονομική ασφάλεια και θωράκιση της χώρας , επιεικώς κρινόμενα, είναι κατώτερα των περιστάσεων . Πόσο μάλλον για την κύρια πύλη εισόδου της  ενιαίας ευρωπαικής ηπείρου, και δη της περιοχής Σέγκεν, των πάσης εθνικότητας χιλιάδων ρακένδυτων κατατρεγμένων της Ασιατικής ηπείρου.
Εκτός λοιπόν απο την δύναμη "χωροφυλακής"  Frontex του Σέγκεν μήπως ήρθε η ωρα για μια σοβαρή αντιμετώπιση και αναβάθμιση των υγειονομικών δικτύων και των αναγκαίων σχετικών υποδομών στις πύλες υποδοχής και στα αστικά σημεία προώθησης και γκετοποίησης, με ενίσχυση και συντονισμό του ρόλου και του έργου των καθ'ύλην ελληνικών εξειδικευμένων αρμοδίων φορέων για να προλάβουμε τα χειρότερα;;;
Μία υγειονομική Frontex με πανευρωπαική και διεθνή συμμετοχή;;;
Το υγειονομικό διακύβευμα είναι τεράστιο. Θα επανέλθουμε...σύντομα...

Διαβάσαμε και αναδημοσιεύουμε δελτίο τύπου των Γιατρών Χωρίς Σύνορα που εκπέμπουν ενα μεγάλο ανθρώπιστικό και υγειονομικό SOS απο την Θράκη...





Ελλάδα: Κρίσιμη η κατάσταση για τους μετανάστες και αιτούντες άσυλο στα κέντρα κράτησης στον Έβρο

10.12.10   Δελτίο Τύπου

 Οι ΓΧΣ καλούν την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει άμεσα μέτρα για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο και μεταναστών με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους.
Κρίσιμη είναι η κατάσταση για τους μετανάστες και αιτούντες άσυλο που κρατούνται στα κέντρα κράτησης και στα τμήματα συνοριακής φύλαξης στον Έβρο. Τους τελευταίους δύο μήνες ο αριθμός των μεταναστών χωρίς έγγραφα που περνούν τα ελληνοτουρκικά σύνορα έχει αυξηθεί σημαντικά, με 200 ως 300 νέες αφίξεις κάθε μέρα.


Ως αποτέλεσμα, στα κέντρα κράτησης και τα τμήματα συνοριακής φύλαξης επικρατεί συνωστισμός, ενώ οι συνθήκες μέσα στα κέντρα είναι πολύ άσχημες. Ανταποκρινόμενοι στις άμεσες ανάγκες των κρατουμένων μεταναστών, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα (ΓΧΣ) ξεκίνησαν μία επείγουσα παρέμβαση στην περιοχή του Έβρου για την παροχή ιατρικής και ανθρωπιστικής βοήθειας.

Κατά τη διάρκεια μίας διερευνητικής αποστολής που έγινε το Νοέμβριο σε δύο κέντρα κράτησης (Βέννα και Φυλάκιο) και τρία τμήματα συνοριακής φύλαξης (Σουφλί, Τυχερό και Φέρες), οι ΓΧΣ κατέγραψαν τις άσχημες και απάνθρωπες συνθήκες μέσα στις οποίες κρατούνται οι μετανάστες. Τα περισσότερα τμήματα είναι υπερπλήρη, με δύο ως τρεις φορές περισσότερους κρατούμενους από όσους μπορούν να χωρέσουν. Λόγω της έλλειψης χώρου, άντρες, γυναίκες, παιδιά και ασυνόδευτοι ανήλικοι κρατούνται όλοι μαζί στα ίδια κελιά. Οι κρατούμενοι αναγκάζονται να κοιμούνται στο πάτωμα δίπλα στις τουαλέτες. Σε κάποια τμήματα όπου κρατούνται συνήθως περισσότερα από 100 άτομα, υπάρχουν μόνο δύο τουαλέτες και δυο ντουζιέρες, ενώ υπάρχει μεγάλη έλλειψη ειδών καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής. Παρά την παρουσία γιατρών, νοσηλευτών και μίας ψυχολόγου του Υπουργείου Υγείας στα περισσότερα τμήματα, οι παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες δεν επαρκούν για τις ανάγκες των μεταναστών λόγω του ανεπαρκούς αριθμού του ιατρικού προσωπικού, της απουσίας διερμηνέων και της έλλειψης ιατρικής παρακολούθησης των νεοαφιχθέντων μεταναστών. Επιπλέον, οι μετανάστες και οι αιτούντες άσυλο δεν λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες για τη νομική τους κατάσταση και το σύστημα κράτησης.

«Η κατάσταση είναι κρίσιμη για όλους αυτούς τους ανθρώπους που κρατούνται. Οι μετανάστες δεν έχουν μέρος να κοιμηθούν, δεν τους επιτρέπεται να βγουν έξω στον προαύλιο χώρο και πολλοί από αυτούς είναι αναγκασμένοι να ζήσουν για εβδομάδες ή ακόμα και μήνες μέσα σε απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης», λέει η Ιωάννα Περτσινίδου, συντονίστρια της επείγουσας παρέμβασης των ΓΧΣ. «Αποφασίσαμε να παρέμβουμε άμεσα για την παροχή ιατρικής φροντίδας και ανθρωπιστικής βοήθειας.»
Από τις αρχές Δεκεμβρίου, μια ομάδα των ΓΧΣ βρίσκεται στην περιοχή του Έβρου παρέχοντας ιατρική περίθαλψη και προσπαθώντας να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και υγιεινής στα κέντρα κράτησης. Δύο γιατροί των ΓΧΣ δουλεύουν στα τμήματα συνοριακής φύλαξης στο Τυχερό και στο Σουφλί περιθάλποντας ασθενείς που υποφέρουν κυρίως από λοιμώξεις του αναπνευστικού και δερματικές μολύνσεις λόγω των άσχημων συνθηκών διαβίωσης. Ένας τεχνικός εργάζεται για τη βελτίωση των συνθηκών υγιεινής μέσα στα κέντρα, ενώ η ομάδα των ΓΧΣ έχει επίσης διανείμει και υπνόσακους.
«Δεν είναι εύκολο να περιγράψουμε όσα βλέπουμε κάθε μέρα μέσα στα κέντρα κράτησης. Στο τμήμα συνοριακής φύλαξης στο Σουφλί, που έχει χωρητικότητα για 80 κρατουμένους, υπάρχουν μέρες όπου κρατούνται εκεί πάνω από 140 μετανάστες. Στο Τυχερό, με χωρητικότητα 45 ατόμων, μετρήσαμε 130 άτομα. Στις Φέρες, με χωρητικότητα 35 ατόμων, χθες το βράδυ μοιράσαμε υπνόσακους σε 115 κρατούμενους μετανάστες. Μία γυναίκα που υπέφερε από ένα σοβαρό γυναικολογικό πρόβλημα, μας είπε ότι δεν υπήρχε καθόλου χώρος και δεν είχε άλλη επιλογή από το να κοιμηθεί μέσα στις τουαλέτες. Στο κέντρο κράτησης στο Φυλάκιο, πριν από μερικές μέρες αρκετά κελιά είχαν πλημμυρίσει με λύματα από τις τουαλέτες. Οι ΓΧΣ διασφαλίσαμε την απολύμανση των κελιών και των αποχωρητηρίων. Στο Σουφλί, όπου είναι γνωστό ότι οι χειμώνες είναι δύσκολοι, με θερμοκρασίες που πέφτουν συχνά υπό το μηδέν, η θέρμανση δε λειτουργεί και δεν υπάρχει ζεστό νερό. Σε πολλά κέντρα κράτησης, είδαμε πολλούς ασυνόδευτους ανήλικους που κρατούνταν στα ίδια κελιά μαζί με ενήλικες για πολλές μέρες χωρίς να τους επιτρέπεται να βγουν έξω από τα κελιά,» λέει η Ιωάννα Περτσινίδου.

Υπάρχει ανάγκη για άμεση και συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στα κέντρα κράτησης και για τη διασφάλιση ανθρώπινων και αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης για τους κρατούμενους μετανάστες.
Οι ΓΧΣ καλούν την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει άμεσα μέτρα για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο και μεταναστών με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους. Καλούν επίσης την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη να μοιραστούν την ευθύνη για την υποδοχή των αιτούντων άσυλο και μεταναστών και να μην επικεντρώνονται μόνο στην ανάληψη μέτρων ενίσχυσης του ελέγχου των συνόρων μέσα από την κινητοποίηση των ομάδων ταχείας παρέμβασης της FRONTEX.




"...αν η Ενωση δεν θέλει να δείξει έμπρακτα τη συμπαράστασή τους, όχι τόσο προς τους εταίρους που τους δέχονται στο έδαφός τους, όσο προς τους ίδιους τους εξαθλιωμένους ανθρώπους, τότε θα ήταν καλύτερα να σταματήσει τα διάφορα περί ευρωπαϊκών αξιών και ανθρωπισμού και να μην εκπλήσσεται τόσο για τις άθλιες συνθήκες κράτησής τους στον ευρωπαϊκό νότο..."

Με στοιχεία του 2009,
οι αριθμοί για τις παραβιάσεις στα ελληνικά σύνορα είναι:
148.000 ήταν οι λαθρομετανάστες που ήρθαν στην Ελλάδα από Αφρική και Ασία πέρυσι, διασχίζοντας θαλάσσια και χερσαία σύνορα.
4.862 λαθρομετανάστες απελάθηκαν μέσα στο 2009 από τη χώρα, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία τους είναι Αλβανοί.
65.947 λαθρομετανάστες ήρθαν διαπιστωμένα στην Ελλάδα τα τελευταία 8 χρόνια από την Τουρκία. Όλοι προέρχονται από την Ασία.
480.000 είναι περίπου οι μετανάστες
που ζουν και εργάζονται νόμιμα στη χώρα, βάσει των αδειών παραμονής και εργασίας που έχει εκδώσει το υπουργείο Εσωτερικών.
200.000 περίπου είναι οι λαθρομετανάστες που ζήτησαν να νομιμοποιηθούν, βάσει της ευνοϊκής ρύθμισης που έκανε το υπουργείο Εσωτερικών πριν από τρία χρόνια. 250.000 και πλέον μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα προέρχονται από την Αλβανία και αποτελούν την πρώτη «δύναμη» των αλλοδαπών που βρίσκονται στη χώρα.